Bemutatkozás




Varga Lilla  & Lőrincz Károly

Az Olyan mint mi közösségi tér megálmodói

Az Olyan mint mi – közösségi tér ötlete kb. egy éve született meg a fejünkben vagy inkább a szívünkben. Szerettünk volna egy olyan helyet létrehozni, ahol kötetlenül, szabadon valósíthatjuk meg álmainkat, képviselhetjük az általunk fontosnak tartott dolgokat.

Olyan értékrend szerint élünk, melyben a közösségnek, az emberi kapcsolatainknak meghatározó szerepe van. A mai rohanó világban egyre kevesebb időt tudunk kiszakítani az életünkből arra, hogy a számunkra fontos, vagy velünk hasonlóan gondolkodó, hasonlóan érző emberekkel találkozzunk és egy rövid időt együtt töltsünk.

Azon dolgozunk, hogy olyan helyet teremtsünk, ahol mindezt megvalósíthatjuk. Együtt Veletek! Egy helyet, ami Olyan mint mi!

Lilla & Karcsi



Varga Lilla                                    óvodapedagógus

Művészpalánták,Gasztro-ovi, Görbetölgyek erdejében,Kicsi-ÖKÖ lábnyom

Nem készültem pedagógusnak, mint ahogy nem is voltam az 16 évig. Amikor mégis visszajöttem erre a pályára, azt gondoltam átutazóban leszek itt. 10 évet töltöttem a versenyszférában egy hanglemez kiadónál, ahol megtanultam teljesen másképp gondolkodni, majd évekkel később, amikor stylst-nak tanultam, akkor pedig megtanultam egészen másképp látni is. Többek között ezeknek a tapasztalatoknak köszönhetően egy oktatási intézményre is egész másképp tekintek.

4 évig vezettem az Állati jó ovis tábort Halász Árpinál, a GKSK területén. Ez alatt az idő alatt rengeteg tapasztalatot szereztem, melyeknek most óriási hasznát veszem. Köszönöm Árpinak, hogy megbízott bennem ezekben az években!

Innovatív vezetőnek tartom magam, akinek a vezetés sokkal inkább szól a benne résztvevőkről, mint a pozícióról. Szeretek csapatban dolgozni és még jobban szeretek csapatot építeni. A Jó itt nekem ovis táborokba olyan pedagógusokat és pedagógiai asszisztenseket hívtam be, akikkel évek óta együtt dolgozunk. Nagyon szeretem Őket és azt ahogyan a gyerekek között léteznek. 12 éve vezetem a Gödöllői Palotakert Óvodát, ez alatt az idő alatt mindegyikőjükkel összeszoktunk, fél szavakból is értjük egymást. Nagyon hálás vagyok Györgyinek, Dominikának, Boginak, Gerinek, Mártinak, Vikinek, Zitának és Lucának azért, hogy elsőre igent mondtak és velünk tartanak ezen a fantasztikus úton.

A gyerekek érzelmi nevelése számomra a legfontosabb feladatunk. Semmi nem számíthat annyira, mint egy kisgyerek lelkének szabadsága, ha ebben segítjük őket, ezt viszik tovább felnőttként!

Ezért szerettem volna, hogy ez a tábor létrejöjjön! 


Honey                         

Művészpalánták,Gasztro-ovi, Görbetölgyek erdejében, Kicsi-ÖKO lábnyom

Honey vagyok. Úgy tekintek magamra, mint egy igazi népmesei hősre. Messziről indultam és még messzebbre jutottam. Nem sok mindenre emlékszem pici koromból, de miután árva lettem, egy menhelyre kerültem Vácra. Onnan mentett meg Halász Árpi, aki aztán bemutatott az igazi családomnak. A legszerencsésebb kutyus vagyok a földön, hiszen nem csak szerető gazdikra leltem, akik mindig mindenhová magukkal visznek, de még tanulhattam is. Terápiás kutyus lett belőlem, így ma már nem csak otthonom van, hanem munkahelyem is a Gödöllői Palotakert óvodában. Nagyon várom a nyári táborokat, hogy Veletek is találkozhassak akár Palotakertes, akár máshonnan érkező ovis vagy.


Tóth Boglárka        óvodapedagógus

Művészpalánták

Tóth Boglárka vagyok, gödöllői óvodapedagógus, képzőművész.

Az óvodapedagógusi pályámat megelőzően az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem képi ábrázolás szakán tanultam képzőművészetet, azon belül is a festészetre specializálódtam. A főiskola három alapszakos éve alatt nem csak a művészetek elméleti és gyakorlati ágához kerülhettem közelebb, hiszen ez idő tájt fogalmazódott meg bennem, hogy a jövőben a hivatásomat megélve szeretnék óvodáskorú gyermekekkel foglalkozni. Illetve egy olyan pozitív töltetű kapcsolatot kialakítani a gyermekek és a művészetek között, mely szabad önkifejezést tesz lehetővé a képzőművészet eszközeivel. Ezek után, 2019-ben végeztem az ELTE TÓK-on óvodapedagógus szakon és már izgatottan vártam, hogy a kétféle tanulmányomat hogyan tudom majd a mindennapjaim során kamatoztatni.

Nem hiszek a véletlenekben, ezért gondolom úgy, hogy okkal mentem a Palotakerti Óvodába és választottam leendő munkahelyemül. Nagyon fontos volt számomra, hogy olyan helyen dolgozhassak, ahol a vezetőség támogatja a pedagógiailag megalapozott egyéni elképzeléseimet, ötleteimet. Bár a művészeti neveléssel kapcsolatos terveim még nagyon kezdetlegesek voltak, de Lilla a kezdetektől fogva mindvégig támogatott és megerősített abban, hogy jó úton haladok a célom felé. A második évemben már egy saját művészeti munkaközösséget vezethettem az intézményünkben, melyet óriási megtiszteltetésnek és elismerésnek vettem.

Jelenleg negyedik éve dolgozom óvodapedagógusként és kiemelt figyelmet fordítok a művészeti nevelésre. Az évek során több képzőművésszel (Vincent van Gogh, Gustav Klimt, Pablo Picasso, Jackson Pollock, Salvador Dalí, stb.) és műalkotásaikkal ismerkedhettek meg a gyerekek. Ezek a képek inspirációul szolgáltak az alkotás folyamatában. A képzőművészek, és képeik megismerésén felül kiemelt célom az egyes technikák, médiumok megismertetése az óvodás korosztállyal.

Hiszek abban, hogy minden gyermekben ott a lehetőség, hogy pozitív érzelmi viszonyt alakítson ki a művészetekkel és nagy részben rajtunk, felnőtteken múlik, hogy ez a viszony hogyan alakul az évek során. Vallom, hogy a gyermekeknek szabad alkotói légkört és szabad önkifejezési lehetőséget kell biztosítanunk. Minél szűkebb kereteket adunk, annál kevesebb teret engedünk a kreativitásuk, fantáziájuk szárnyalásának.

Ahogy az ovisaimat nézem, amikor alkotnak, látom bennük a szabadságot, a létrehozás adta örömöt, ahogy felfedezik az alkotás csodáját. Reménykedem abban, hogy ezek az élmények örök emlékként maradnak majd meg bennük, és ha a jövőben történik velük valami (akár pozitív, akár negatív), tudni fogják, hogy a művészethez mindig nyúlhatnak majd. Szeretném, ha a gyerekekben nem alakulna ki az a gát és szorongás, ami sajnos nagyon sok felnőttben megvan, miszerint "Nem tudok rajzolni. Nincs kézügyességem.". Éppen ezért sosem állítok eléjük sémát, amit le kéne másolniuk, élethűen meg kéne jeleníteniük, hiszen ezzel csak szorongást és frusztrációt keltenék bennük. E helyett arra bíztatom őket, hogy érzéseket, gondolatokat jelenítsenek meg olyan módon, ami számukra kényelmes. Ezek lehetnek absztrakt képek, vagy akár csak mozdulatok. Én a produktumok helyett élményeket szeretnék adni a gyerekeknek.

Nagy öröm volt számomra, amikor Lilla elmesélte az akkor még titkos tervüket, egy alkotóház létrehozását és ráadásul, hogy mindezt – többek között – velem is képzeli el. Gödöllői lakosként és óvodapedagógusként nagyon jó ötletnek tartom egy helyi közösség létrehozását, ami egy olyan tér, ahová az óvodástól a felnőttig mindenki "haza" mehet, ahol jól érezheti magát.

Nagyon várom, hogy az óvodán kívül is olyan emberekkel dolgozhassak együtt, akikkel közös a cél, az értékrend, akikkel jól érezzük magunkat, és mindezt egy olyan helyen, ami OLYAN MINT MI


Ligetiné Gémesi Györgyi óvodapedagógus

Kicsi-ÖKO Lábnyom

"A kis emberek, akik a világ különböző részén tevékenykednek, képesek megváltoztatni a Föld arculatát, és jobbá tenni az életet." Jane Goodall
Ligetiné Gémesi Györgyi vagyok, óvodapedagógus, lelkes környezetvédő.

Több, mint 30 éve dolgozom a Gödöllői Palotakert Tagóvodájában, ahol csoportomban évek óta környezettudatosan neveljük a kicsiket. Családommal hosszú ideje ebben a szemléletben élünk, így számomra nem különösebben nehéz feladat, hogy a szülőket, családokat is minél jobban próbáljam meggyőzni a fenntarthatóság fontosságáról.

Az ökológiai lábnyomunk méretének csökkentésére irányuló lehetőségek beépítése az életünkbe mindannyiunk feladata. Erre nevelni a gyerekeket különösen fontos kihívás napjainkban. Az ovisokkal, ha tehetjük, zöldítjük a környezetünket, fát és haszonnövényeket ültetünk, madárodúkat készítünk, komposztálunk, és lehetőleg műanyagok nélkül élünk.

Nagyon örülök, hogy részt vehetek a nyári táborban, mert egy gyönyörű helyen, különleges lehetőségekkel gazdagíthatjuk az ovisok mindennapjait, melynek nem csak ők, hanem ezáltal mi magunk is nyertesei leszünk. Aktivitásuk, lelkesedésük, szeretetük a mai napig arra motivál, hogy folyamatosan próbáljak megújulni. Szeretem, hogy a gyerekek még őszintén rá tudnak csodálkozni a körülöttünk lévő világra, magatartásuk alakítása számomra is egy innovatív, önmagamat is megújító folyamat.

Hiszem, hogy az együtt eltöltött két hét mindannyiunk számára egy életre szóló élmény lesz.


Baditz-Gulyás Dominika óvodapedagógus

Kicsi-ÖKO Lábnyom

Baditz-Gulyás Dominika vagyok, óvodapedagógus és gyermekjóga oktató.

"A gyermeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elbocsátani."(Rudolf Steiner)

Gyermekkorom óta nagy csodálója vagyok az állat és növényvilágnak, így nem volt bennem kérdés, hogy felnőttként milyen kapcsolatot szeretnék a természettel. Jelenleg egy tanyán élünk, ahol legfontosabb célunk az önfenntartás, az egyensúly megteremtése a mai világ és a természet között. Minden évben palántákat nevelünk és csoda kiskertet gondozunk, melynek termését betakarítjuk és eltesszük télire. Számomra a gyerekekkel való kapcsolatomban a legfontosabb az érzelmi biztonság megteremtése, az empátia, tolerancia, az elfogadás. Minden gyermek más, mindenkinek más az érdeklődése és a szeretetnyelve. A külső világ tevékeny megismertetése, a környezet és az állatvilág tiszteletének átadása, valamint a felelősségtudat és felelősségteljes viselkedési minták megtanítása a gyerekeknek alapvető feladatunk. A természet és a környezetvédelem a munkám során is megjelenik az óvodai foglalkozásokon. Úgy gondolom, hogy a gyerekek számára nagyon fontos a természettel való élő kapcsolat fenntartása, a szabadban való játék, a körülöttük lévő anyagok felhasználása az alkotó munkafolyamatokban és a gondozás megtapasztalása, hogy megismerhessék milyen érzés valamiről gondoskodni, hatást gyakorolni rá. Elhivatott gyakorlója vagyok a zero waste mozgalomnak, mind a magánéletemben mind az óvódai mindennapokban. Hiszem, hogy épp testben épp lélek, ezért kezdtem el jógázni közel 10 éve. Elvégeztem a gyermekjóga oktató képzést, mert úgy gondolom a gyermekeknek is szükségük van a mozgásra, ahol játékosan történik a részképességek fejlesztése mint ahogy az elcsendesedésre is, hogy egy nyüzsgő nap után ők is el tudjanak varázsolódni egy kicsit a jóga világában. 


Both Gergely          óvodapedagógus

Gasztro-ovi

A nevem Both Gergely a Gasztro- Ovi táborvezetője. Egykori szakács, jelenlegi óvodapedagógus. Nagyon szerettem a szakmámat, odáig vagyok a hivatásomért és alig várom, hogy a kettőt egymásnak eresszem. Szeretném eloszlatni azt a tévhitet, hogy a gyerekeknek semmi keresnivalójuk nincs a konyhában és végleg szakítani azzal a mondással, hogy "kés, villa olló gyerek kezébe nem való". Szerintem a lehető legjobb helyen van a kezükben, ha megismertetjük őket egymással. A Gasztro-Ovi nem csak az ételkészítésről szól. Mint ahogy maga a gasztronómia sem. A közös munka, az alapanyagok, állatok, növények, egymás tiszteletére, elfogadására nevel. Szüretelünk, vásárolunk, tüzet rakunk. Recepteket írunk és tanulunk. Pucolunk, vágunk, darabolunk. Sütünk, főzünk, díszítünk. Terítünk, tálalunk, eszünk, iszunk. Játszunk, nevetünk, mesélünk. Mindezt közösen, együtt, hiszen ahogy egy közösségben, családban, étteremben mindenki nagyon fontos szerepet tölt be és mindenkire nagy szükség van.


Mikó Márta            drámapedagógus

Görbe tölgyek erdejében

Mikó Márta vagyok, feleség, anya, és tanító.

Én mindig úgy gondoltam magamra, hogy a családom jóllétén kívül a fő feladatom, hogy gyerekeket tanítsak. Mégis tíz éve már, hogy felhagytam a klasszikus iskolai tanítással, és szabadon, a saját lábamra állva kezdtem el drámafoglalkozásokat-szakköröket tartani iskolákban, óvodákban. No meg minden évben több tábort is.

Azóta mesélek egyfolytában, mesélve tanítok.

Tanítom a gyerekeknek, hogy merjenek önmaguk lenni, gondolkodni, és véleményt mondani. Tanítom, hogy ha sűrű sötét erdőbe keverednek, de nem adják fel, kiállják a próbákat, legyőzik a sárkányt , akkor, de csak akkor, övéké lehet a fele királyság is.

A Görbe Tölgyek Erdejében táborban is a jót, az igazat fogjuk segíteni, hogy elérhesse célját.

Amikor Lilla szólt, hogy szeretné, ha én is tartanék tábort a Boncsokban, teljes szívvel tudtam igent mondani.

Ismerem Lillát, csak igényes dolgokat csinál, így az Olyan, mint mi Közösségi Tér garantáltan klassz hely lesz.

Az pedig, hogy óvodásokkal 5 napon át egy mesében éljünk… Jó kalandnak ígérkezik.

Skultétiné Kormos Viktória            pedagógiai asszisztens

Kicsi-ÖKO lábnyom

Gyermekkorom óta szerves része az életemnek a sport és a környezet védelme. Azt is mindig tudtam, hogy gyermekekkel szeretnék majd foglalkozni. Környezetmérnök végzettségem van, mégis inkább a gyerekek felé húzott a szívem! Korábban óvodás és iskolás korosztályt tanítottam úszni, 2018 óta pedig a Gödöllői Óvoda Palotakert Tagóvodájának közösségét erősítem pedagógiai asszisztensként.

Fontosnak tartom a környezeti nevelést, amit már óvodás korban érdemes elkezdeni, beilleszteni a mindennapokba, hogy idővel természetessé váljon! A családommal is folyamatosan keressük azokat a környezetkímélő praktikákat, amiket kényelmesen be tudunk építeni az életünkbe!

Lilla inspiráló vezető, ezért cseppet sem lepődtem meg, amikor elém tárta a tábor ötletét. Nagyon örültem a felkérésnek és azonnal tudtam, hogy a Kicsi Öko Lábnyom téma héthez szeretnék csatlakozni, mert ez az a terület, amivel maximálisan azonosulni tudok!

A tábor helyszíne fantasztikus, igazi kis gyöngyszem az erdőben, ahol a gyerekek igazán szabadon játszhatnak és ismerkedhetnek az ötletes, környezettudatos megoldásokkal. A mindennapos jóga hozzájárul a testi-lelki feltöltődésükhöz. Így válik kerek egésszé a hét! És teljessé az egész világ!

Szerintem a tábor a legjobb dolog, ami ezen a nyáron történhet egy gyerekkel!! 


Farkas- Both Luca                  tanító        

Gasztro-ovi

Farkas-Both Luca vagyok, jelenleg egy általános iskolában tanítok, előtte évekig kisgyermeknevelőként dolgoztam. 

Picit tanulok főiskolán, sokat muzsikálok a kisfiammal, a maradék időben pedig szívesen kézműveskedek.

Lelkes segítsége leszekleszek a gyerekeknek, és persze a legjobb óvóbácsinak és szakácsnak és szakácsnak, hogy megélhessük együtt a közös főzés és étkezés élményét.


Sebestyén Zita                  pedagógiai asszisztens

Művészpalánták

Már 8 éve a Palotakert Óvodában dolgozom mint pedagógiai asszisztens. Szeretem a munkámat, a gyerekeket és a kollégáimat. Hálás vagyok Lillának, hogy megkeresett és felajánlotta ezt a szuper lehetőséget, hogy a tábor csapatában dolgozhatok. Már az elején bíztam benne, hogy Bogi mellé fogok kerülni. Szeretem ahogy Bogi kihozza minden gyerekből a kreativitást. Engem minden héten meglep, hogy mennyi mindennel lehet festeni és kreatívkodni. Annyira jó látni a gyerekeket, ahogy kibontakoznak a foglalkozásokon.

Szülőként is fontosnak tartom, hogy hagyjuk a gyerekeket kibontakozni, nem kell mindenkinek ugyanúgy csinálni a dolgokat, pont attól lesz szép, hogy egyedi alkotások születnek.

Azért jó ebbe a közösségbe tartozni, mert mi felnőttek is kibontakozhatunk, csak úgy mint a gyerekek. Köszönöm Lillának, hogy megálmodta az "Olyan mint mi - Közösséget"! Szuper közösség, szuper hely, mindez szuper gyerekekkel!

Köhler Ágnes grafikus

Köhler Ágnes  az az ember az életünkben, akivel az első pillanatban értettük egymás gondolatait, éreztük egymás lelkét Grafikusként Ő az, akinek elmondjuk, hogyan szeretnénk az elképzeléseinket láttatni, az érzéseinket átadni és Ő megvalósítja azt Segít eljutni Hozzátok és segít átadni mindazt, amit szeretnénk Nektek elmesélni…… Az Olyan mint mi – közösségi térről a Jó itt nekem ovis táborokról az értékrendünkről, magunkról. Ági az az ember, aki nélkül nem lehetnénk itt jelen, - vagy legalábbis nem így – mert az Ő szeme és szíve nélkül az összes megjelenésünk unalmasabb és átlagosabb lenne. Köszönjük Ági, hogy életünk része vagy!